grafické studio a kreativní grafika

Značky
a silný branding.

Práce s obaly a značkami je téma pro naše grafické studio.
S obaly máme velké zkušenosti a prodejní výsledky našich klientů jsou toho dokladem. Pojďme si ale ukázat, jak takový grafický návrh na obal vzniká.

co grafický návrh obalu obnáší

Design obalů
je kreativní proces mnoha kroků.

„Celý den si jen tak kreslíme kreativní návrhy, protože nás to baví.“

Tak přesně takhle to není.
Pojďme si představit, jaký je průběh přípravy designu pro kreativní obal, ať už je to krabička, sáček nebo etiketa:

1. Diskuze s klientem
Prodiskutujeme Vaše představy a cíle projektu. Potřebujeme Vás poznat a pochopit Vaši vizi. Otevřenou diskuzí o mnohých detailech Vašeho byznysu a představách se vyvarujeme následným nedorozuměním. Chceme dosáhnout toho nejlepšího výsledku, proto musíme znát co nejvíce informací o produktu i Vašich představách.

2. Analýza situace
Provedeme vstupní konkurenční analýzu. Zjistíme si situaci na trhu v daném segmentu. Definujeme si, jaká je cílová skupina, poznáme její potřeby a komunikační tón.

3. Marketing
Stanovíme marketingové cíle, určíme způsob komunikace a konkurenční výhody. V čem je produkt výjimečný a jaké emoce přinese spotřebiteli. Emoce podle průzkumů totiž při nákupu zboží rozhodují ve větší míře, než jsme schopni si připustit.

4. Brainstorming
Nakreslíme si myšlenkové mapy nápadů, jak ztvárnit Vaše téma. Mnohdy nás napadnou zajímavé asociace. Hodně toho totiž již bylo vymyšleno a je proto potřeba přicházet s novými nápady.

5. Skici
Načrtneme si v ruce základní skici designu obalu, které nám usnadní další práci. Ověříme si tím funkčnost některých námětů nebo naopak vyloučíme ty, které se hned ukážou jako nefunkční. Tím si ušetříme zbytečnou práci ve slepých uličkách.

6. Kreslení v PC
Každý z našich dvou grafiků připraví minimálně jeden kreativní grafický návrh. Tato část tvůrčího procesu je časově nejnáročnější a zabere až 75 % času stráveného na celé zakázce. Díky předchozí důkladné přípravě ale již víme, co máme dělat. Grafické návrhy poskládáme do komentované PDF prezentace.

7. Zpětná vazba
Návrhy si prohlédnete a samostatně nebo po vzájemné diskuzi nám připravíte své komentáře. Mnohdy má zadavatel zajímavé nápady ke zlepšení návrhů.

8. Úpravy a ladění
Zpracujeme úpravy grafiky podle Vašich komentářů, nebo když nás napadne, kde by se dala grafika vylepšit. U obalů ve zvolené variantě připravíme návrh zadní strany a design celého rozloženého obalu (např. u krabiček nebo sáčků), vložíme všechny texty, adresy, piktogramy atd.

9. Kontrola
Zkontrolujete správnost všech textových částí, zejména jde o legislativní náležitosti, čárové kódy atd. Nejhorší by bylo objevit chybu, až když by byl produkt na pultě a ve skladu desítky tisíc kusů obalů!

10. Finalizace
Po schválení designu přistoupíme k finalizaci, tedy ladění detailů grafiky do podoby potřebné k tisku. Mnohdy jsou nutné retuše vložených fotografií, ladění barev, mnoho úprav textů podle typografických pravidel a také je nutné připravit jednotlivé tiskové barvy (kanály), aby výsledek v tisku měl odpovícající tonalitu, ostrost, čitelnost atp. Na mnohých obalech navíc připravujeme data pro parciální lakování, stříbrnou ražbu, podtisk bílou barvou nebo třeba slepotisk. Tato mravenčí práce často není moc vidět, ale je důležitá. Na detailech záleží!

11. Mockupy
Připravíme finální vizualizaci produktu, kterou můžete použít na webu nebo v tištěných materiálech.

Chcete využít
potenciál obalů naplno?

Provedeme Vás celým procesem tvorby obalu, na jehož konci bude silná značka a kreativní obaly, které prodávají. Náš design a s ním i obaly mají totiž hlavu a patu. Můžete mít rozjetý byznys, nebo být teprve na začátku, my si s tím poradíme.

kdo jsme

Díky nám
budou Vaše obaly na očích.

Prošli jsme si školy, agentury a grafická studia, později jsme se stali grafiky na volné noze a pak spojili síly v jeden tým. Dohromady máme 40 let zkušeností v reklamě a grafickém designu, díky kterým svým klientům efektivně pomáháme.

Jaký obal
si vyberete?

Atraktivita
a srozumitelnost.

Stojíme si za tím, že obalový design musí vypadat k světu, ale nesmí to být jen design pro design. Kromě správné dávky atraktivity musí být obal pro spotřebitele především srozumitelný a funkční.

Profesionalita
a spolehlivost.

Zakládáme si na to, že nic nešidíme, rychle reagujeme a plníme domluvené termíny. Měly by to být běžné vlastnosti dodavatelů, ve skutečnosti jsou ale docela vzácné.

Dialog
a partnerství.

Naším cílem je nakopnutí Vašeho byznysu. Jsme tu od toho, abychom zbytku světa ukázali, v čem jsou Vaše produkty výjimečné. A to my s obaly umíme.

Potřebujete zabodovat?

Pojďme vytvořit
bestseller.

Ondřej Štětina
+420 733 532 031
ondrej@obalum.cz

Jakub Tomša
+420 734 464 949
jakub@obalum.cz

info@obalum.cz

Obalum – obaly & branding. Turnovská 21, Mnichovo Hradiště.

Přejít nahoru