grafické studio a kreativní grafika
Značky
a silný branding.
Práce s obaly a značkami je téma pro naše grafické studio.
S obaly máme velké zkušenosti a prodejní výsledky našich klientů jsou toho dokladem. Pojďme si ale ukázat, jak takový grafický návrh na obal vzniká.
co grafický návrh obalu obnáší
Design obalů
je kreativní proces mnoha kroků.
„Celý den si jen tak kreslíme kreativní návrhy, protože nás to baví.“
Tak přesně takhle to není.
Pojďme si představit, jaký je průběh přípravy designu pro kreativní obal, ať už je to krabička, sáček nebo etiketa:
1. Diskuze s klientem
Prodiskutujeme Vaše představy a cíle projektu. Potřebujeme Vás poznat a pochopit Vaši vizi. Otevřenou diskuzí o mnohých detailech Vašeho byznysu a představách se vyvarujeme následným nedorozuměním. Chceme dosáhnout toho nejlepšího výsledku, proto musíme znát co nejvíce informací o produktu i Vašich představách.
2. Analýza situace
Provedeme vstupní konkurenční analýzu. Zjistíme si situaci na trhu v daném segmentu. Definujeme si, jaká je cílová skupina, poznáme její potřeby a komunikační tón.
3. Marketing
Stanovíme marketingové cíle, určíme způsob komunikace a konkurenční výhody. V čem je produkt výjimečný a jaké emoce přinese spotřebiteli. Emoce podle průzkumů totiž při nákupu zboží rozhodují ve větší míře, než jsme schopni si připustit.
4. Brainstorming
Nakreslíme si myšlenkové mapy nápadů, jak ztvárnit Vaše téma. Mnohdy nás napadnou zajímavé asociace. Hodně toho totiž již bylo vymyšleno a je proto potřeba přicházet s novými nápady.
5. Skici
Načrtneme si v ruce základní skici designu obalu, které nám usnadní další práci. Ověříme si tím funkčnost některých námětů nebo naopak vyloučíme ty, které se hned ukážou jako nefunkční. Tím si ušetříme zbytečnou práci ve slepých uličkách.
6. Kreslení v PC
Každý z našich dvou grafiků připraví minimálně jeden kreativní grafický návrh. Tato část tvůrčího procesu je časově nejnáročnější a zabere až 75 % času stráveného na celé zakázce. Díky předchozí důkladné přípravě ale již víme, co máme dělat. Grafické návrhy poskládáme do komentované PDF prezentace.
7. Zpětná vazba
Návrhy si prohlédnete a samostatně nebo po vzájemné diskuzi nám připravíte své komentáře. Mnohdy má zadavatel zajímavé nápady ke zlepšení návrhů.
8. Úpravy a ladění
Zpracujeme úpravy grafiky podle Vašich komentářů, nebo když nás napadne, kde by se dala grafika vylepšit. U obalů ve zvolené variantě připravíme návrh zadní strany a design celého rozloženého obalu (např. u krabiček nebo sáčků), vložíme všechny texty, adresy, piktogramy atd.
9. Kontrola
Zkontrolujete správnost všech textových částí, zejména jde o legislativní náležitosti, čárové kódy atd. Nejhorší by bylo objevit chybu, až když by byl produkt na pultě a ve skladu desítky tisíc kusů obalů!
10. Finalizace
Po schválení designu přistoupíme k finalizaci, tedy ladění detailů grafiky do podoby potřebné k tisku. Mnohdy jsou nutné retuše vložených fotografií, ladění barev, mnoho úprav textů podle typografických pravidel a také je nutné připravit jednotlivé tiskové barvy (kanály), aby výsledek v tisku měl odpovícající tonalitu, ostrost, čitelnost atp. Na mnohých obalech navíc připravujeme data pro parciální lakování, stříbrnou ražbu, podtisk bílou barvou nebo třeba slepotisk. Tato mravenčí práce často není moc vidět, ale je důležitá. Na detailech záleží!
11. Mockupy
Připravíme finální vizualizaci produktu, kterou můžete použít na webu nebo v tištěných materiálech.
Chcete využít
potenciál obalů naplno?
Provedeme Vás celým procesem tvorby obalu, na jehož konci bude silná značka a kreativní obaly, které prodávají. Náš design a s ním i obaly mají totiž hlavu a patu. Můžete mít rozjetý byznys, nebo být teprve na začátku, my si s tím poradíme.
kdo jsme
Díky nám
budou Vaše obaly na očích.
Prošli jsme si školy, agentury a grafická studia, později jsme se stali grafiky na volné noze a pak spojili síly v jeden tým. Dohromady máme 40 let zkušeností v reklamě a grafickém designu, díky kterým svým klientům efektivně pomáháme.
Jaký obal
si vyberete?
Krabičky
Návrh potisku krabic a krabiček všech velikostí a materiálů: papír, karton, lepenka. Krabička s průhledným okénkem, dno a víko, lepená, skládací.
Potisk digitál, ofset, flexotisk, sítotisk. Umíme navrhnout povrchové úpravy jako slepotisk, ražba, horká folie, zlatá barva, přímá barva Pantone, tisk bílou barvou.
Doporučíme konstrukce krabičky, zajistíme výrobu výsekové formy.
Doypacky
Oblíbený formát pro balení produktů, především pro kávy, čaje, instantní směsi, ořechy, sušené ovoce nebo třeba pamlsky pro psy a kočky.
Doypacky mohou pojmout různé objemy, mohou být z bílé i čiré folie, kde je pak možné využít efektní průhledné okénko na obsah sáčku uvnitř.
Doypacky jsou stále žádanější formát balení. Pro doypacky doporučíme výrobce.
Etikety
Etikety jsou velmi univerzální řešení pro mnoho typů obalů.
Není nutné se omezovat na obdélníkové tvary, lze využít zaoblené rohy nebo kompletní tvarový ořez nebo výsek a etiketa může mít zcela libovolný tvar. Lze také vyrobit etikety na průhledné folii.
Etikety lze lepit na krabičky, doypacky, sáčky, láhve, sklenice, dózy i plechovky.
Sáčky a pytle
Dodáme návrhy pro papírové sáčky nebo pytle a pytlíky z folie s potiskem. Mohou to být role folie do Vaší baličky, nebo hotové sáčky z různých materiálů včetně plně recyklovatelných.
Sáčky na potraviny, drogerii nebo kosmetiku, pytle na krmiva, hnojiva.
Láhve a sklenice
Nejjednodušším řešením pro láhve a sklenice je použití etikety. Etiketa může být papírová nebo polyethylenová a může mít různé povrchové úpravy.
Další možností je potisk skleněné láhve sítotiskem. Sítotisk na láhvi dokáže vykouzlit zajímavý výsledek.
Dózy a vaničky
Dózy a plastové vaničky nebo kelímky mohou taktéž použít etiketu, nebo je možné pomocí technologie IML (in-mold labeling) potisk přímo do plastu během lisování. Typicky např. vanička margarínu.
Potisknout je možné i kónické kelímky.
Konzervy
Navrhneme design pro klasické konzervy s papírovou etiketou. Lze navrhnout i vícevrstvé odlepovací etikety.
Plechovky
Vytvoříme návrh designu pro plechovky na nápoje. Malé série lze řešit pomocí etikety, velké výrobní série se tisknou přímo na plechovky.
Přepravní kartony
Navrhneme přepravní nebo prodejní, pultové kartony nebo stojany.
I přepravní karton může být poutavý, s odtrhávací perforací a topkartou.
Atraktivita
a srozumitelnost.
Stojíme si za tím, že obalový design musí vypadat k světu, ale nesmí to být jen design pro design. Kromě správné dávky atraktivity musí být obal pro spotřebitele především srozumitelný a funkční.
Profesionalita
a spolehlivost.
Zakládáme si na to, že nic nešidíme, rychle reagujeme a plníme domluvené termíny. Měly by to být běžné vlastnosti dodavatelů, ve skutečnosti jsou ale docela vzácné.
Dialog
a partnerství.
Naším cílem je nakopnutí Vašeho byznysu. Jsme tu od toho, abychom zbytku světa ukázali, v čem jsou Vaše produkty výjimečné. A to my s obaly umíme.
Potřebujete zabodovat?
Pojďme vytvořit
bestseller.
Ondřej Štětina
+420 733 532 031
ondrej@obalum.cz
Jakub Tomša
+420 734 464 949
jakub@obalum.cz
Obalum – obaly & branding. Turnovská 21, Mnichovo Hradiště.